Makita Maatpakket

Veelgestelde vragen

Om je snel van de juiste informatie te voorzien, hebben we de meestgestelde vragen over Makita en Makita.nl voor je op een rij gezet. Klik op onderstaande onderwerpen om de vragen (en antwoorden) per categorie te bekijken.

Veelgestelde vragen

Algemeen
  • Hoe kan ik contact opnemen met iemand van Makita?

    Heb je product gerelateerde vragen? Stel dan je Vraag aan Ike. Heb je vragen over service en garantie, aankopen of andere vragen. Bekijk dan de contactpagina voor het juiste telefoonnummer.

  • Waar vind ik een Makita dealer?
    Makita dealers zitten in heel Nederland. Raadpleeg de dealerlocator voor een dealer in jouw buurt.  
  • Hoe blijf ik op de hoogte van het laatste nieuws over producten van Makita?

    Als je al een Mijn Makita account hebt kun je je eenvoudig aanmelden voor de Makita eMail of het M magazine (gratis). Je kunt je hier direct inschrijven voor de Makita eMail

Online bestellen
  • Hoe lang duurt het voordat ik mijn bestelling heb ontvangen?

    Bestel je voor 12:00 uur, dan worden de producten de volgende dag geleverd. Heb je gekozen voor afhalen bij je dealer, dan liggen ze de volgende dag bij je dealer en krijg je daar bericht van.

  • Waarom moet ik een dealer kiezen wanneer ik op Makita.nl bestel?

    Je koopt dan wel via de officiële website van Makita, maar Makita verkoopt niet rechtstreeks. Officieel doe je je aankoop bij je dealer en zij zorgen ook voor de verdere afhandeling. Voor garantie en vragen kun je dan ook bij je lokale dealer terecht. Wel zo handig.

  • Ik wil graag onderdelen bestellen, hoe moet dat?

    Onderdelen kun je helaas niet bestellen op Makita.nl. Wel kun je via de onderdelentekeningen het artikelnummer opzoeken en via je dealer bestellen. Meestal zijn de onderdelen op voorraad en heb je ze binnen enkele dagen in huis.

  • Waarom kan ik bij de ene dealer alleen met iDeal betalen en de andere juist niet?

    Makita heeft met sommige dealers afspraken gemaakt waarbij we de afhandeling volledig willen verzorgen. Betaal je met iDeal dan krijg je de producten namelijk toegestuurd. Kies je een dealer zonder iDeal betaalmogelijkheid, dan moet je de producten afhalen bij de dealer en daar betalen.

  • Wat zijn de verzendkosten?

    Bij bestellingen onder de € 200 betaal je € 7,50 verzendkosten. Daarboven betaal je geen verzendkosten.

  • Ik wil mijn producten retourneren en zie af van mijn aankoop. Hoe moet ik dit afhandelen?

    Omdat je je aankoop doet bij een dealer van Makita, is het belangrijk dat je de producten die je wilt retourneren terugbrengt (of stuurt) naar je dealer. Wettelijk gezien heb je 14 dagen om zonder reden van opgaaf je producten te retourneren. Let er wel op dat ze compleet en ombeschadigd zijn. 

Acties en aanbiedingen
  • Mag ik meerdere keren gebruik maken van een actie?

    Zo vaak je wilt. Als je maar voldoet aan de voorwaarden. Wanneer we gratis Makita producten weggeven geldt dat per aangekochte machine een gratis product kan worden aangevraagd. Je kunt dus niet voor dezelfde machine meerdere aanvragen indienen.

  • De actieperiode is afgelopen, maar ik wil toch nog graag in aanmerking komen. Kan dat?

    Omdat we begrijpen dat je niet altijd direct je aanvraag kunt indienen, omdat je de producten bijvoorbeeld nog niet hebt, zorgen we er voor dat de aanvraagperiode altijd een maand langer is dan de actieperiode. Voorbeeld: De actieperiode is van januari tot en met eind maart. Je kunt dan de hele maand april je actie verzilveren. Zolang je de aankoop maar in de actieperiode hebt gedaan.

    Bekijk hier de lopende acties

  • Welke aanbiedingen heeft Makita op dit moment?

    Alle landelijke aanbiedingen gelden voor alle Makita dealers en vind je terug op de speciale aanbiedingenpagina

  • Mijn dealer heeft een aanbieding die niet op Makita.nl staat. Kan dat?

    Dat kan. Naast landelijke aanbiedingen, staat het een dealer vrij om zelf ook acties te organiseren. Zo kan het dat Makita producten soms in de aanbiedingen zitten, terwijl dat niet op Makita.nl duidelijk is.

Garantie, reparatie en onderdelen
  • Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?

    Standaard heb je één jaar garantie op je machines, accu’s en laders. Je kunt deze echter verlengen naar 3 jaar voor machines en twee jaar voor accu’s en laders. Alle garantiebepalingen en uitzonderingen kun je hier teruglezen

  • Hoe maak ik aanspraak op mijn garantie?

    Wanneer je aanspraak wil maken op je garantie, neem je het defecte product samen met je aankoopnota en garantiecertificaat (van toepassing bij verlengde garantie) mee naar je dealer. Je dealer zal voor het transport naar Makita zorgen. Vervolgens neemt Makita het product in behandeling. Over het algemeen repareren we binnen 24 uur en hoef je dus nooit lang te wachten tot je de producten weer in bezit hebt.

  • Ik wil mijn machine laten repareren. Hoe werkt dit?

    Het defecte product breng je naar je dealer. Zij zorgen voor transport naar Makita. Binnen 48 uur na ontvangst bij Makita Nederland wordt je Makita gerepareerd. Zijn de reparatiekosten hoger dan 40% van de nieuwwaarde? Dan doen we je een inruilvoorstel. 

    Mocht de dealer niet meer bestaan of ben je verhuist, dan kun je de machine bij een dealer bij jou in de buurt aanbieden. Raadpleeg hiervoor de dealerlocator. Rechtstreeks aanbieden is helaas niet mogelijk.

  • Hoe lang ben ik mijn machine kwijt bij een reparatie?

    Makita repareert je machine binnen 48 uur of stuurt vooraf een prijsopgave wanneer totale reparatiekosten > 40% van een vergelijkbare machine bedragen. Met het transport van- en naar je dealer ben je je machine in de regel enkele dagen kwijt. Duurt het langer? Informeer bij je dealer of hij de machine al naar Makita heeft toegestuurd. 

  • Hoe kan ik de garantie van Makita verlengen?

    Door een Mijn Makita account aan te maken en binnen vier weken na aankoop je producten te registreren in Mijn Makita. Belangrijk is dat je goed je aankoopnota bewaard. Je garantiecertificaat kun je na registratie downloaden. 

  • Welke producten vallen onder de verlengde garantie?

    Vrijwel al het in Nederland aangekochte en door Makita Nederland gedistribueerde lithium ion gereedschap valt onder de verlengde garantie. Uitzonderingen zijn lasers, acculampen, benzinegereedschap, luchtgereedschap, compressoren, gas tackers en accurate momentsleutels.

    Lees meer over uitzonderingen in de garantiebepalingen

  • Hoe en waar kan ik onderdelen bestellen?
    Op onze website staan de onderdelentekeningen van onze machines . Onder vermelding van de juiste artikelnummers kun je via jouw Makita dealer onderdelen bestellen, deze zijn meestal vanuit Makita uit voorraad leverbaar . Als je op zoek bent naar een dealer geef dan op onze website in de dealerlocator jouw postcode in en deze geeft dan diverse dealers bij je in de buurt weer.
Services
  • Wat is een servicecontract?

    Een servicecontract is alles omvattend en volledig voorspelbaar wat kosten betreft. Al het benodigde onderhoud, de reparaties, NEN3140 keuringen en transportkosten worden hiermee gedekt.

    Alles over servicecontracten vind je hier

  • Wat is Dealer Reparatie Service (DRS)?

    Om professionele gebruikers nog sneller te kunnen helpen, hebben we DRS in het leven geroepen. Deze service houdt in dat een dealer een gebruiker toestemming kan geven om reparaties direct bij de professional op te halen. Zo is het mogelijk om tijd te besparen omdat het niet meer nodig is om naar een dealer te gaan. De reparaties worden door de gebruiker zelf aangemeld via Mijn Makita en de factuur volgt achteraf via je dealer. 

  • Kan ik machines van Makita leasen?

    Indien je een professional bent is dit mogelijk. Door te leasen hoef je niet direct flink te investeren, maar spreid je de kosten over een langere periode. Alles weten over lease? Raadpleeg dan deze pagina

Mijn Makita
  • Waar kan ik inloggen/ registreren?

     

    Rechtsboven in het menu vind je een knop met Mijn Makita. Klik daarop, of gebruik deze link, om een account aan te maken of om in te loggen

  • Kan ik mij aan/ afmelden voor de nieuwsbrief?

     

    Je kunt je voor de Makita E-mail en ons M magazine aanmelden via de knop Makita eMail in het linkermenu in Mijn Makita. Als je daar op klikt, verschijnt de knop ‘mailing beheer’ waar je je aan- en af kunt melden.

  • Kan ik in Mijn Makita mijn adres wijzigen?

     

    Dat kan. Wanneer je inlogt op Mijn Makita vind je aan de linkerkant een menu. Klik daar op Mijn gegevens wijzigen en je kunt al je gegevens beheren. 

  • Hoe kan ik mijn Makita producten registreren voor verlengde garantie?

    In je Mijn Makita account heb je de mogeljikheid om je producten te registreren voor verlengde garantie. Klik daarbij op ‘garantie’ en vervolgens op de registratieknop.

Makita Kenniscentrum


Bezoek het Makita Kenniscentrum voor o.a.
handige tips en de technologieën achter de machines

Laatst toegevoegd

5-1-2017

1-1-2017

DTW285ZJ
18 V Slagmoersleutel
Nu gratis:
Gratis Accu 2017
Dealerlocator
Om Makita goed te laten functioneren, gebruiken wij cookies. Bekijk ons cookiebeleid en lees wat dit voor U betekent.
[sluiten]